Witamina B5

Witamina B5 jest także znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w wszystkim typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, ażeby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Znaczy to, iż jest duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może być niedobór witaminy B5. Z tego względu w prawdy nie ma zalecanej dziennej ilości, którą mogliby podać pracownicy służby zdrowia, albowiem każdy otrzymuje dużo niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Natomiast nawet jeśli nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, że witamina B5 nie jest wskazana dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest dostępna za pobieranie tłuszczów i węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w niemal każdym pożywieniu, czy to zwierzęcym, albo roślinnym. Oczywiście są źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej dobrze niż wystarczającą. Żywność o najwyższej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko i produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i przeważnie nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w powiązaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest nieodłączną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest to wielkie jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest również potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-stop-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to raczej z faktu, iż w okresach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje multum teorii na temat korzyści płynących z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, ponieważ prawdopodobnie spożywają znacznie wysoce niż jest toż potrzebne. Spożywanie zbyt wielkiej liczby witaminy B5 nie posiada żadnych negatywnych skutków.

Be the first to comment on "Witamina B5"

Leave a comment

Your email address will not be published.